İnovasyonlar

Screenshot

OptiStroke® Kontrol Teknolojisi

"Değişken Strok Teknolojisi" olarak da anılan bu teknolojinin ana fikri, yelkapan pervanesi tarafından tahrik edilen pistonlu pompanın strok miktarını, rüzgar hızına göre, elektronik bir sistem içeren özel bir mekanizma ile optimum değerde tutmaktır. Bu sayede pervanenin aerodinamik verimi maksimize edilir ve yelkapan , rüzgarın doğasına en uygun biçimde çalışır.
Geleneksel mekanik rüzgar pompalarında pervane çoğu zaman optimum hızda çalışamaz. Bu yüzden rüzgar hızı arttıkça aerodinamik verim düşer ve büyük enerji kayıpları oluşur.
Öte yandan elektrik üreterek su pompajı yapan modern rüzgar türbinleri, üretilen elektriği genellikle akü yerine doğrudan dalgıç pompaya aktarmaktadırlar. Bu durumda değişen rüzgar hızlarında pompanın devri de değişmekte ve bu, santrifüj pompalarda büyük enerji kayıpları oluşturmaktadır.
Rüzgar enerjisi marifeti ile su pompajı yapan sistemlerde, pervanenin aerodinamik kapasitesinden en iyi şekilde istifade edilmesi ancak OptiStroke® Kontrol Teknolojisi ile mümkündür.

Screenshot

Pistonlu Tandem Pompa Teknolojisi

OptiStrok teknolojisi sayesinde yüksek güçlere ulaşabilen yelkapanlarımızın ürettiği enerjiyi tam olarak kullanabilmek için büyük hacimli pompalara ihtiyaç duyulmaktadır. Özellikle sondaj kuyularında kullanılmak üzere, yüksek kapasiteli tandem pompa teknolojisi, şirketimizdeki ar-ge çalışmaları sonucu geliştirilmiştir.

Bu yeni pompa teknolojisi sayesinde, oldukça güçlü yelkapanlar tasarlanabilmektedir.

Screenshot

Rejeneratif Fren Teknolojisi

Fren yaparken elektrik üretin; enerjiyi çöpe atmayın..!

Hibrid arabalarda kullanılmaya başlanan bu yaklaşım Yelkapan teknolojisinin de temel bileşenlerinden biridir.
Yelkapanda yer alan alternatör sayesinde elektrik de üretilmektedir.
Bu teknoloji aşağıdaki problemler için ortak bir çözüm sunmaktadır:
* Pervanenin aşırı hız kontrolü
* Darrieus tipi pervane için kalkış motoru
* Kontrol sisteminin elektrik ihtiyacının karşılanması
* Hassas tork kontrolu
* Krank-biyel sisteminden kaynaklanan tork dalgalanmasının düzeltilmesi

Screenshot

Karşı Ağırlık Teknolojisi

Pervanenin daha düzgün çalışmasını ve yelkapanın pompaj kapasitesini arttırmak için geliştirilen karşı ağırlık teknolojisi araba motorlarındaki volan prensibine göre tasarlanmıştır.  Pompa, emme yaparken pervanenin ürettiği enerji, karşı ağırlıklarda "potansiyel enerji" olarak depolanmakta; pompa basma yaparken ise depolanan bu enerji pompaya aktarılmaktadır.
Bu sayede iki kat daha büyük pompa kullanmak mümkün olabilmektedir.